مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا
نوشته شده توسط : nezam

 

این مرکز نظامی به آموزش افسران وظیفه تحصیل کرده و نخبگان علمی کشور اسلامی می‌پردازد. به دلیل قشر تحصیل کرده مشمول این مرکز، باتوجه به دستورالعمل‌های صادر شده از ستاد نزاجا این مرکز از بهترین مربیان و فرماندهان برای آموزش به مشمولان استفاده می‌کند. پایگاه خبری ارتش به نقل از سرهنگ پیاده ستاد علی کرمی زرندی جانشین فرمانده این مرکز می‌ گوید:چیزی که در این مرکز حائز اهمیت است و مسئولیت خادمین ملت را مضاعف می‌کند این است که قشرها تحصیل کرده فرهیخته و نخبگان علمی کشور اسلامی، در این مرکز حضور دارند و فرماندهان این مرکز باید بتوانند به انتظارات اذهان جستجوگر این عزیزان پاسخ شایسته ‌ای در زمینه‌های مختلف علوم نظامی بدهند.مشمولان گرامی در این مقاله در خصوص مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مطالب مورد رضایت و توجه همه شما عزیز قرار در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید..
 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

ویژگی های مركز آموزش 01 شهداي وظيفه نزاجا

مركز آموزش 01 شهداي وظيفه نزاجا، به‌عنوان يكي از مراكز منحصربه‌فرد نيروي زميني، مسئوليت برگزاري دوره‌هاي آموزش رزم مقدماتي براي افسران وظيفه مقاطع كارشناسي، كارشناسي‌ارشد و دكترا را بر عهده دارد و با توجه به اهميت آموزش در ارتقاي سربازان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و دستورالعمل‌هاي صادرشده از ستاد نزاجا، در اين مركز امكانات خاصي براي آموزش فراهم شده است. از بهترين مربيان و فرماندهان در سطح يكان‌ها استفاده شده و به بهره‌مندي از دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس توجه خاصي مي‌شود.مسايل فرهنگي و اعتقادي در الويت قرار دارند و در اين زمينه، اصرار داريم كه از بهترين سخنرانان براي اين مقوله استفاده شود و هر از چند گاهي نيز مسابقات احكام و اعتقادي در سطح پادگان برگزار ‌شود. امكانات بسيار خوب آموزشي از جمله كلاس‌هاي سمعي‌بصري در پادگان مهيا شده و از سامانه «سابا» كه سامانه آموزش بدون استاد است نيز در اين مركز آموزشي بهره مي‌بريم.

 

 

 

 

آشنایی با مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا

شبيه‌سازهاي آموزشي تيراندازي بسيار خوبي نيز در اينجا موجود است و به‌تازگي «ميدان تير خفيف» نيز در مركز احداث شده تا توان تيراندازي دانشجويان ارتقا داده شود. ماحصل كار دوره‌هاي آموزشي مركز نيز، اعزام يكان‌هاي آموزشي به اردوگاه‌ تلو است تا كليه دانشجويان، آموزش‌هاي تخصصي را در آنجا فرابگيرند؛ اين آموزش‌ها شامل آموزش‌هاي گشتي، كارگاه‌هاي اعتماد‌به‌نفس، زنده‌ماندن در شرايط سخت و آموزش‌هاي مبتني ‌بر عمل است.

موضوع جديد و بسيار مهمي هم كه كه از سوي فرمانده محترم نيروي زميني به مراكز آموزشي تكليف شده، بحث فرهنگ‌سازي در پادگان‌هاست. اين بحث شامل چند مقوله است و محيط و فضاي آموزش بايد طوري مهيا شود تا بتوان اين مقوله‌ها را پياده‌سازي كرد. مقوله اول، تربيت افراد متدين و انقلابي است. زيرا اگر جوانان اين كشور، متدين‌ و انقلابي‌ شوند، بهتر مي‌توانند به جامعه خود خدمت كنند.مقوله ديگر، توجه‌دادن افراد به امنيت در كشور است. همان‌طور كه مستحضريد، نقش نيروهاي نظامي در برقراري صلح و امنيت بسيار حايز اهميت است. در اين مورد، آموزش نيروي وظيفه و متخصص و باكيفيت ، از اهميت دوچنداني برخوردار است و بايد بر روي اين موضوع كارهاي زيربنايي زيادي انجام شود.






آموزش های پادگان شهدای وظیفه نزاجا

در هر يك از دوره‌هاي آموزش، از دانشجويان نظرسنجي مي‌شود تا به نقاط ضعف و قوت فرماندهان و تجهيزات مركز از ديد آنها پي برده شود و بتوان هر دوره را نسبت به دوره پيشين، بهتر برگزار كرد. به‌طور كلي اگر بخواهيم آموزش‌ها و برنامه‌هايي را كه براي سربازان در اين مركز اجرا مي شود، به‌صورت خلاصه بيان كنيم، چنين است:

1- آموزش‌هاي عقيدتي و فرهنگي. در اين زمينه، در طول دوره آموزشي سربازان، كلاس‌هاي آموزشي متعددي، با حضور عالمان ديني مانند حاج‌آقا قرائتي، حاج‌آقا صفايي، حاج‌آقا مروي، حاج‌آقا دهنوي و استادان و متخصصان پزشكي و جامعه شناسي، در زمينه‌هاي قرآن، نماز، ازدواج و جوانان، آگاه‌سازي‌هاي سياسي، سلامتي و بهداشت و درمان، جرايم، تخلفات و موادمخدر، مسائل حفاظتي و... برگزار مي‌شود. همچنين مراسم مختلف جشن و عزاداري مانند ايام ماه محرم و رمضان و مسابقات عقيدتي ، فرهنگي و اجتماعي نيز بين سربازان برگزار مي‌شود.

2- آموزش‌هاي نظامي از قبيل تيراندازي، كار با GPS، گشتي، وضعيت‌هاي حركت و پيشروي، ديده‌ور، دفاع شخصي، پيشگيري از سوانح و طرح زلزال، بحث‌هاي زيست‌محيطي، شبيه‌ساز ژ3 و كلاشينكف، آموزش‌هاي مبتني ‌بر عمل، مأموريت‌هاي دفاعي...

3- برنامه‌هاي ورزشي، مانند فراهم‌كردن شرايط شركت فعال سربازان در مسابقات ورزشي نزاجا و همچنين برگزاري مسابقات ورزشي در داخل همين پادگان، اجراي برنامه ورزش صبحگاهي، فراهم‌كردن شرايط استفاده بهينه سربازان از امكانات ورزشي پادگان و برگزاري مراسم كوه‌پيمايي.
4- برنامه‌هاي علمي مانند برگزاري مسابقات علمي مثل سازه‌هاي دانشجويي، استحكام و مقاومت مصالح.

5- حضور مسئولانارتش جمهوري اسلامي ايران مانند رئيس سازمان عقيدتي‌سياسي حاج‌آقا آل‌هاشم، فرمانده نيروي زميني اميرسرتيپ پوردستان و... در جمع سربازان هر دوره و گوش‌دادن به مشكلات و درددل‌هاي آنان.

 

 

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا ,
:: بازدید از این مطلب : 72

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: